Up to Date in Greece

My thoughts on current affairs in and around Greece

Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2008

Κάπνισμα

Οπαδοί του τσιγάρου, ο καιρός πλησιάζει. Μάλιστα, αυτές τις ημέρες ψηφίστηκε το νομοσχέδιο, και πλέον η απαγόρευση του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους θα ξεκινήσει από την 1η Ιουλίου 2009, και όχι στις αρχές του 2010 όπως ήταν αρχικά ορισμένο.

Εγώ συμφωνώ απόλυτα με την απαγόρευση του καπνίσματος, και θα ανακουφιστούμε πολύ εμείς οι μη καπνιστές. Δεν ξέρω αν είναι επειδή έχω μεγαλώσει, αλλά πλέον ο καπνός του τσιγάρου με ενοχλεί πάρα πολύ. Δεν μπορώ να το αναπνέω ούτε για λίγο.

Βέβαια, απομένει να δούμε εάν θα το τηρήσουμε. Θα σταματήσει ο Έλληνας το κάπνισμα στους δημόσιους χώρους; Θα το καταφέρουμε αυτό; Θα έχουμε εργασιακούς χώρους που δεν θα μοιάζουν με τοπία στην ομίχλη; Θα πηγαίνουμε σε εστιατόρια, και δεν θα έχουμε τον διπλανό μας να καπνίζει σαν φουγάρο ενώ εμείς τρώμε; Αν πράγματι το καταφέρουμε, τότε μπράβο μας.

Και δεν είναι οτι θα ευνοηθούν μόνο οι μη καπνιστές, αλλά προφανώς και οι καπνιστές, οι οποίοι πλέον θα έχουν ένα ακόμα εμπόδιο στην κακή τους αυτή συνήθεια. Και έτσι ενδεχομένως να ξεκινήσουν να το περιορίζουν, μέχρι που να το κόψουν.

Εγώ αναρωτιέμαι, πως θα επιβληθεί ένα τέτοιο μέτρο. Αν εγώ είμαι καπνιστής, τι θα με εμποδίσει από το να ανάψω το τσιγάρο μου στους δημόσιους χώρους; Αν είμαι δημόσιος υπάλληλος, και στο γραφείο μου τα τελευταία 20 χρόνια κάπνιζα ενώ εξυπηρετούσα το κοινό, πως περιμένουν να το κόψω; Ελπίζουν στο φιλότιμό μου; Δεν νομίζω... Βλέπω τα δελτία ειδήσεων να γεμίζουν από παράθυρα με καπνιστές, αντι-καπνιστές, μη καπνιστές κλπ και να έχουμε ωραίες στιγμές γέλιου και κλάματος.

Εγώ, ως μη καπνιστής, κατανοώ και τους καπνιστές. Δεν θα μπορούν να απολαμβάνουν το τσιγάρο τους όταν βγαίνουν για φαί ή ποτό; Μήπως να υπάρχουν μαγαζιά διασκέδασης όπου να εξαιρούνται του μέτρου; Και να τα ονομάζομαι smoke restaurants. Γιατί όχι;
Και στις δουλειές τους δεν θα κάνουν ούτε ένα τσιγάρο; Θα πρέπει να βγαίνουν έξω στη βροχή και το χιόνι; Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν αίθουσες για τους καπνιστές;

Ή μήπως τελικά θα έπρεπε να απαγορευτεί το κάπνισμα για πάντα; Να θεωρεί το κάπνισμα κάτι σαν χρήση ναρκωτικών και να τιμωρούνται οι παραβάτες; Για φανταστείτε...

Πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα