Up to Date in Greece

My thoughts on current affairs in and around Greece

Παρασκευή 2 Μαΐου 2008

Σχολικά επίκαιρα.

Δεν δουλεύει καλά το σχολείο στην Ελλάδα σήμερα, όπως δεν δουλεύουν όλοι οι υπόλοιποι τομείς.
Δεν είναι δυνατόν μία εχέφρων κοινωνία με σοβαρές ( ; ) πολιτικές δυνάμεις να διαπιστώνει , εδώ και πολλά χρόνια, μία παθογένεια στο εκπαιδευτικό σύστημα και να προσπαθεί να τη θεραπεύσει , αναπαράγοντας διαρκώς την παθολογία της.
Εύκολα διαπιστώνει κανείς τα ακόλουθα :
Μέση εκπαιδευση με πανεπιστημιακού επιπέδου ύλη, που αποτρέπει τα παιδιά από τη γνώση, στερώντας τους τη χαρά της κατάκτησης της.
Μονοσήμαντο προσανατολισμό της Μ. Εκπ/σης στη μετάβαση προς την Ανώτατη.
Μονοσήμαντο προσανατολισμό στην παραγωγή ασήμαντων ανθρώπων, σχεδόν ανδράποδων για την αγορά ( εργασίας - ανεργίας ) .
Αποκαθήλωση των ανθρωπιστικών γραμμάτων, αποδόμηση της ταυτότητας των μαθητών , μέσα σε ένα κουρασμένο περιβάλλον που στέλνει τα παιδιά στα φροντιστήρια.
Ένα σχολείο έπαινος της παρερμηνείας του τι εστί Αρετή, τρόπαιο κυνισμου ή ηθικολογίας, ένα σχολείο που προκρίνει την ήσσονα προσπάθεια όλων.

Πάνε χαμένες οι προσπάθειες των όσων φιλότιμων εκπαιδευτικών.
Βάρος επάνω τους το υπαλληλίκη, ο ωχαδερφισμός και η ευθυνοφοβία κάποιων ( αρκετών ).
Βάρος επάνω τους το Κράτος - να τους προσβάλλει με τους χαμηλούς μισθούς, να τους συκοφαντεί και να τους απαξιώνει.
Βάρος επάνω τους και η κοινωνία. Η κοινωνία της κατανάλωσης της αφθονίας με όλα τα παρεπόμενα.
Και πάνω απ' όλα το ψεύδος και η υποκρισία και η υπονόμευση.
Με ψεύδος, θέλουν ( κάποιοι , αρκετοί ίσως, γνωστοί ευτυχώς ), να διδάσκονται οι ποιητές, με ψεύδος διαμελίζεται η ιστορία και από την άλλη υπονομεύουν το σθένος παιδιών και καθηγητών προσπαθώντας να τους εντάξουν στην παθολογία που βολεύει την απαιδευσία των ίδιων, την απέχθειά τους για τον ίδιον τους τον εαυτό, την υποταγή τους σ' όσους τους ταϊζουν με θέσεις, χρήματα και ασυλία.
Ευτυχείς όσοι διδάσκοντες δεν θυσιάζουν στον κυνισμό, στο μαράζι που τους προκαλεί ο γλίσχρος μισθός, που διδάσκουν Κάλβο και Παλαμά από καρδιάς, που κάνουν τα Μαθηματικά τραγούδι και ιστορία Ιδεών και τη Φυσική ταξίδι στα παράξενα του Σύμπαντος.
Ευτυχείς όσοι διδασκόμενοι κρατούν ψυχή, φλόγα, ήθος, όνειρα και μαθαίνουν τρόπους να τα κάνουν πράξη.
Οι καλές στιγμές του Σχολείου οφείλονται σ' 'οσους μαθητές " ψάχνονται " και μελετούν και σ' όσους δασκάλους "αντιστέκονται " και εργάζονται.
Αυτό όμως που με εξοργίζει υπερβολικά από χρόνια πολλά είναι " οι προδότες των γραμμάτων "
Οι ψευδείς πνευματικοί και πολιτικοί ηγέτες, οι υποκριτές δάσκαλοι και οι υπονομευτές κάθε είδους. Οι ολετήρες που στραβώνουν όλους μας και αφανίζουν την πατρίδα.
Επαιρόμενοι και επιβραβευόμενοι κι' από πάνω.
Αυτών των εφιαλτών τα έργα πρέπει οπωσδήποτε να αντιμετωπισθούν.
Το πρόβλημα είναι πώς και από ποιούς;
Πάντως ένας νέος " Μάης του 68 " είναι απαραίτητος και μάλλον αναπόφευκτος.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα