Φταίει το σύστημα ή οι Δάσκαλοι;
Όταν εξαγγέλλονται σχέδια ή σκέψεις για νέες παρεμβάσεις ή νομοθετικές ρυθμίσεις στο χώρο της Εκπ/σης ( της Μέσης κυρίως ) , καθένας που σκέφτεται και δεν παρασύρεται από τον ορυμαγδό της συνθηματολογίας , του λαϊκισμού και του εντυπωσιασμού των αφελών, γνωρίζει καλά ότι το πρόβλημα είναι πρώτα-πρώτα πρόβλημα εσωτερικής κρίσης αξιών, ύστερα πρόβλημα οικονομικών αδιεξόδων και μόνο δευτερευόντως είναι πρόβλημα νομοθετικών ρυθμίσεων.
Η παρατήρηση πως δεν μπορούμε να προσδοκάμε από το Σχολείο να παρουσιάζει καλύτερη εικόνα από εκείνη της κοινωνίας που το περιβάλλει, είναι βέβαια λογικά πειστική.
Όμως , πρέπει να τα ρίχνουμε όλα στην κοινωνία και το σύστημα;;
Οι άνθρωποι, οι δάσκαλοι τι κάνουν;
Τι τους εμποδίζει, πέρα και πάνω από το σύστημα, όταν μπαίνουν στην τάξη, " ενώπιοι ενωπίοις " με τους μαθητές τους, να ερεθίσουν την ευαισθησία των παιδιών;
Έχουν να διδάξουν Όμηρο, Θουκυδίδη, Αντιγόνη, Γαλλική Επανάσταση, Διαφωτισμό, Ψυχολογία, Φιλοσοφία και τόσα άλλα.
Ποιο σύστημα μπορεί να εμποδίσει την ερμηνεία;
Που θα βρουν πιο μοντέρνο κείμενο από τον Θουκυδίδη, πιο επαναστατικό από την Αντιγόνη;
Ποιος θα τους σταματήσει να μιλήσουν για Φρόϊντ, για Λακάν, για Ράσσελ και Βιντκενστάϊν;
Έχουν, όμως τις γνώσεις ή τη διάθεση για κάτι τέτοιο;
Τους τα έμαθε κανείς;
Μήπως επαφιέμεθα στο φιλότιμο ( είδος εν ανεπαρκεία πιά ) ή στον ιεραποστολικό ζήλο τους;
Νομίζω πως δικαιολογείται η εύλογη απελπισία ότι , μέσα στην γενική χρεοκοπία, την γενική διάλυση και σήψη των τελευταίων ετών, ούτε το Σχολείο είναι πια σε θέση να προσφέρει τη ζύμη για να ξαναζυμωθεί η ιστορική παράδοση του Έθνους μέσα σε μια Ε.Ε που καλπάζει ( παρά τις προσωρινές δύσκολες συγκυρίες ) σε ανοιχτούς ορίζοντες δημιουργίας και προόδου.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα