Up to Date in Greece

My thoughts on current affairs in and around Greece

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2008

«Οι εφημερίδες έχουν μέλλον»

Αυτό είπε ο Ρ. Μέρντοχ σε συνέντευξή του. Και πρέπει να ομολογήσω πως συμφωνώ. Και ας έρχομαι λίγο σε ασυμφωνία λόγων, μια και σε παλιότερη ανάρτηση με τίτλο "Γενικές Γνώσεις" έλεγα πως η εφημερίδα είναι ένα "νεκρό" μέσο.

Ουσιαστικά εγώ και ο Ρ. Μέρντοχ λέμε το ίδιο πράγμα. Όχι, δεν πιστεύω πως ο Ρ. Μέρντοχ διαβάζει το blog μου (δεν νομίζω να ξέρει να διαβάζει ελληνικά...)

Αυτό που επισημαίνει ο Ρ. Μέρντοχ είναι πως η εφημερίδα καλύπτει μια βασική πλέον ανάγκη του ανθρώπου, την ανάγκη για ενημέρωση. Οπότε αφού υπάρχει η ζήτηση, πάντα θα υπάρχουν επιχειρηματικές ενέργειες που θα στοχεύουν να καλύψουν αυτή την ανάγκη. Άρα πάντοτε οι εφημερίδες θα έχουν ζήτηση και θα συνεχίσουν να πουλάνε.

Απλώς, η εφημερίδα ως μέσο πρέπει να προσαρμοστεί στα δεδομένα της εποχής και του κοινού της, και όχι να παραμείνει έτσι όπως ήταν εδώ και δεκαετίες. Πολύ ορθά μιλάει ο Ρ. Μέρντοχ και συμφωνώ απολύτως. Εξάλλου, αυτό έλεγα και εγώ στην παλαιότερή μου ανάρτηση. Προσαρμοστείτε, αλλιώς θα εξαφανιστείτε.

Ο Ρ. Μέρντοχ, αν και μιας κάποιας ηλικίας, έχω αντίληψη νεαρού επιχειρηματία. Δεν ξέρω αν έχει νεαρούς συμβούλους, αλλά φαίνεται να αφουγκράζεται σωστά την εποχή και τις ανάγκες της. Και η κίνηση να αγοράσει το MySpace, ανταγωνιστικού δικτύου του Facebook, το οποίο φαίνεται να έχει καλύτερο επιχειρηματικό μοντέλο από το Facebook, ήταν εμπνευσμένη.

Αυτό που χρειάζεται η εφημερίδα είναι να ψηφιοποιηθεί και να ιντερνετοποιηθεί (θέλω την πατέντα της λέξης, αν δεν την έχει κάποιος άλλος). Όλο και περισσότερος κόσμος ενημερώνεται ψηφιακά μέσω του διαδικτύου (ακριβώς αυτό κάνεις και τώρα αγαπητέ μου αναγνώστη). Τα νέα έρχονται στην ψηφιακή μας πόρτα άμεσα (μέσω RSS feed readers), την ίδια ακριβώς στιγμή που αναφέρονται από τα ψηφιακά μέσα. Ο αναγνώστης επιλέγει από που θα δέχεται τις ειδήσεις του, και το εάν θα τις διαβάσει ή θα τις προσπεράσει. Κόστος μηδέν. Και κόβω το χέρι μου ότι ο χρόνος που ο ψηφιακός αναγνώστης ξοδεύει στην ιντερνετική ενημέρωση είναι πολύ παραπάνω από τον χρόνο που ο παραδοσιακός αναγνώστης ξοδεύει στην έντυπη (ή ακόμα και τηλεοπτική) ενημέρωση. Και σαφώς βλέπει περισσότερες διαφημίσεις, και σαφώς αξίζει περισσότερο για μια ιντερνετική εφημερίδα. Α, και μπορείτε και να "πουλάτε" ψηφιακές εφημερίδες, με αυτό τον τρόπο, και σε Έλληνες του Εξωτερικού (άντε σας βρήκα και νέα πελατεία).

Εμπρός, λοιπόν, εφημερίδες του τόπου, συντονιστείτε ή εξαφανιστείτε. Η επιλογή είναι αποκλειστικά δική σας. Εμείς θέλουμε να ενημερωνόμαστε. Εσείς θέλετε να μας ενημερώσετε;

(και δεν μιλάω για τις προσπάθεις εφημερίδων όπως η Καθημερινή και η Ημερήσια, που απλώς αναπαράγουν ιντερνετικά την έντυπή τους έκδοση)

ΥΓ. γκουχου, γκουχου, φτιάξε τμήματα ολόκληρα ψηφιακής ενημέρωσης.

Πηγή (Καθημερινή)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα